FAQ’s
Productinformatie
Welke soorten keukenstijlen zijn beschikbaar?
Bij ons vind je keukens in alle mogelijke stijlen. Of je nu houdt van een landelijke keuken met natuurlijke materialen of een moderne, greeploze keuken met strakke lijnen, wij hebben het allemaal. Of je nu de voorkeur geeft aan een betonlook, hout, hoogglans, tijdloos of design, wij passen ons aan jouw wensen aan. We creëren een 3D-tekening van jouw droomkeuken, helemaal op maat gemaakt. Laat je verbeelding de vrije loop en ontdek de mogelijkheden die we voor jou kunnen realiseren!
Laat je hier alvast inspireren door onze realisaties.
Uit welk soort materiaal worden mijn kasten gemaakt?
Onze kasten worden vervaardigd uit plaatmateriaal. De binnenkant van de kasten (ook wel corpus genoemd) heeft meestal een dikte van 16 tot 19 mm en is afgewerkt met melamine. Tegen een meerprijs kunnen ze ook worden uitgevoerd in multiplex met laminaat.
Afhankelijk van je budget kun je kiezen uit een breed scala aan kleuren voor de deurfronten. Als je kiest voor kunststof deurfronten, kun je kiezen tussen melamine en laminaat. Visueel zul je nauwelijks verschil kunnen zien tussen de twee. Het verschil zit voornamelijk in de dikte, waarbij laminaat dikker is dan melamine en daardoor steviger en beter bestand tegen ...
Uit welk soort materiaal kan ik kiezen voor mijn werkblad?
Een werkblad van kunststof laminaat is duurzaam en betaalbaar. Het is verkrijgbaar in een breed scala aan kleuren en patronen. Bovendien is het lichter dan een stenen werkblad, waardoor het gemakkelijk te verplaatsen en te monteren is. Als alternatief kun je ook kiezen voor een werkblad van natuursteen. Hier zijn enkele van de meest populaire soorten:
- Graniet Een natuursteen dat past in elke keuken. Graniet is een stevig materiaal dat redelijk zuur- en krasbestendig is. Let toch op met warme potten. Door deze rechtstreeks op je granieten blad te leggen kan er namelijk een thermoshock ontstaan. ...
Hoeveel kost mijn nieuwe keuken/badkamer/maatkast?
Bij Masure vind je keukens, badkamers en maatkasten voor elk budget. Samen met jou zoeken we naar wat het beste past bij jouw renovatie of nieuwe keuken.
De prijs van je keuken of badkamer wordt sterk beïnvloed door de materialen die je kiest en de grootte van de ruimte. We kunnen je hierbij begeleiden op basis van jouw wensen en behoeften.
Wil je alvast een eerste indruk van je keuken of badkamer krijgen? Maak een afspraak en we simuleren samen jouw droomproject
Blijf ook op de hoogte van onze blogberichten voor nieuwe acties en promoties.
Bestelproces
Hoe lang duurt het voor mijn bestelling wordt geleverd?
Na het opmeten en bestellen van een keuken of dressing is de gemiddelde productietijd 6 weken. Voor gelakte, fineer- of massieve fronten moet je rekening houden met een levertijd van 8 tot 10 weken.
Hoe moet ik mijn nieuwe keuken of badkamer bestellen?
Het bestelproces van jouw nieuwe keuken of badkamer ziet er als volgt uit:
- Je komt (op afspraak) langs in de winkel en krijgt eerst een woordje uitleg over de mogelijkheden en de werkwijze van ons familiebedrijf.
- Indien het gaat om een renovatie van een bestaande keuken, zal een van onze verkopers ter plaatse komen om de ruimte op te meten. Indien het gaat om jouw eerste keuken, kan het volstaan dat je een grondplan meebrengt bij je afspraak.
- Je komt bij ons in de toonzaal en kiest in alle rust je materialen samen met ...
Installatie en montage
Hoe lang duurt de installatie van mijn keuken/badkamer/ maatkast?
De gemiddelde installatie voor een dressing is 1 dag. Voor een keuken mag je 2 dagen rekenen. De doorlooptijd voor de renovatie van een badkamer neemt 5 à 10 dagen in beslag.
Mag ik mijn keuken zelf uitbreken?
Uiteraard heb je ook de mogelijkheid om je oude keuken zelf uit te breken als je dat wenst. We voorzien wel graag enkele richtlijnen over de beste aanpak, zodat we de nieuwe keuken efficiënt kunnen installeren. Ons team staat echter ook klaar om dit sloopwerk voor jou te doen. We zorgen voor een afvalcontainer, breken alles uit en nemen het puin direct mee. Zo kun jij al zorgeloos beginnen dromen over je nieuwe keuken.
Komt er iemand ter plaatse om de werkzaamheden te bespreken?
Wanneer je de aankoop van je keuken hebt voltooid, zal er steeds een werfvergadering plaatsvinden, ruime tijd voor de start van de werken. Werfleider Eddy zal contact met je opnemen om hiervoor een moment af te spreken. Hij overloopt met je hoe de werken zullen verlopen en beantwoordt al je vragen. Uiteraard zijn we op andere momenten ook steeds beschikbaar voor andere vragen, telefonisch of bij ons in de winkel. Contacteer ons gerust.
Onderhoud en garantie
Hoe moet ik mijn keuken onderhouden?
Hieronder vind je een aantal onderhoudsvoorschriften terug voor verschillende materialen in je keuken. Neem deze grondig door na aankoop van je keuken.
Indien je vragen hebt over verder onderhoud van je keuken, neem je best contact op met onze servicetechnieker Marc.
Hoe poets ik mijn badmeubel het best?
Voor een optimale reiniging van je badmeubel raden we aan om een schone vochtige doek te gebruiken, gedrenkt in lauw water, zonder te veel druk uit te oefenen. Indien nodig kun je een mild schoonmaakmiddel gebruiken. Voor de meeste badmeubels zijn Cif en Chemico uitstekende producten, omdat ze het oppervlak ontvetten zonder het te beschadigen.
Bekijk ook de onderhoudsinstructies hier.
Zijn er specifieke richtlijnen voor het onderhoud van mijn werkblad?
Nadat je stenen werkblad is geïnstalleerd, ontvang je altijd een compleet onderhoudspakket van onze leverancier. Ze zullen je demonstreren hoe je deze producten correct kunt gebruiken om de duurzaamheid van je stenen werkblad te maximaliseren.
Bekijk ook de onderhoudsinstructies voor de verschillende soorten werkbladen. Zorg ervoor dat je deze zorgvuldig doorneemt na aankoop....
Wat zijn de garantievoorwaarden voor mijn keukentoestellen?
Elk apparaat wordt geleverd met een wettelijke garantie van 2 jaar. Bij aankoop heb je de mogelijkheid om deze garantie per apparaat te verlengen tot 5 jaar voor een bedrag van 25 euro. Voor apparaten die water gebruiken, is er een verlengingsoptie naar 5 jaar garantie beschikbaar voor 50 euro.
Daarnaast hebben we twee speciale acties:
Actie 1: Voor ATAG-apparatuur geldt een verlengde garantie van 5 jaar bij aanschaf van minimaal 3 apparaten, en zelfs 8 jaar bij aankoop van 4 of meer apparaten. Het enige wat je hoeft te doen, is te registreren binnen 30 dagen na de ...
Welke problemen vallen niet onder garantie?
Volgende problemen vallen niet onder garantie:
- Normale gebruiksslijtage zoals krassen, deuken of glasbreuk.
- Led- , halogeen- of TL verlichting, tenzij deze door de consument zelf moeilijk te vervangen zijn.
- Bij twijfel is het steeds aangewezen om de verkoper of leverancier te contacteren.
Veelvoorkomende problemen
Hoe poets ik best mijn keukenfront?
Afhankelijk van het materiaal van je keukenfront, kan je met bepaalde producten schade aanbrengen op de deuren. Idealiter poets je je keukenfronten altijd eenvoudig met een vochtige doek, eventueel met een druppel afwasmiddel op een schone doek. Kies wel voor een zacht afwasmiddel, gebruik zeker nooit agressieve producten op je keukendeuren! Dit kan permanente schade aanbrengen.
Hoe kan ik vlekken op mijn badkamermeubel voorkomen?
Om je solid surface badkamermeubels vlekkeloos te houden, begin je best met het reinigen van het oppervlak met een vochtige doek en een natuurlijk schoonmaakmiddel. Voor hardnekkige vlekken kun je producten zoals Cif of Chemico gebruiken in combinatie met een zachte doek om ze effectief te verwijderen. Het is vooral belangrijk om regelmatig je solid surface lavabo te onderhouden en proper te houden om de oorspronkelijke witte kleur te behouden. Als dit niet regelmatig gebeurt, kunnen er op bepaalde plaatsen lichte gele verkleuringen ontstaan.
Klantenservice
Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice van Masure?
Wil je graag bouwen aan jouw droominterieur? Heb je nog enkele vragen over onze diensten? Of wil je graag kennismaken met het team van Masure? Je kan online een afspraak maken via het online afsprakenformulier of mailen naar marc@keukensmasure.be. Liever telefonisch contact opnemen? Bel ons naar 03 889 22 48 en vraag gerust naar Marc. Wij helpen je met plezier verder.